
Program lojalnościowy
Wyniki badań wskazują, iż prawie połowa Polaków aktywnie uczestniczy w programach lojalnościowych. W czasach, gdy pozyskanie nowego klienta wiąże się z dużymi kosztami, coraz więcej firm jest zainteresowanych możliwością wprowadzenia kart stałego klienta na potrzebę uruchomienia programu lojalnościowego.
Najczęściej karty klienta służą jego identyfikacji w celu:
- przyznawania rabatów
- gromadzenia punktów, które następnie można wymienić na rabaty
Poza najważniejszym celem, czyli zatrzymaniem i przywiązaniem klienta do firmy, uruchomienie programu lojalnościowego wraz z prowadzeniem bazy zarejestrowanych klientów daje szereg innych korzyści:
- prowadzenie działań marketingu bezpośredniego (direct marketing)
- śledzenie trendów
- śledzenie wyników akcji marketingowych
- jeszcze lepsze poznanie potrzeb i nawyków klientów
Karta stałego klienta
Najbardziej powszechną formą identyfikacji klienta należącego do programu lojalnościowego jest wydanie karty stałego klienta. W naszej ofercie znajdą Państwo karty zbliżeniowe wykorzystujące technologię komunikacji zbliżeniowej NFC. Karty stałego klienta wyposażone w chip NFC pozwalają na komunikację zbliżeniową w celu szybkiej identyfikacji klienta. Elektroniczny układ NFC umożliwia również przechowywanie dowolnych informacji wewnątrz karty, dzięki czemu karta stałego klienta jest również nośnikiem danych na jego temat.
Koszt uruchomienia programu lojalnościowego
Właściciele małych i średnich firm często obawiają się wysokich kosztów związanych z uruchomieniem programu lojalnościowego. Poniżej przedstawiamy przykładowy koszt uruchomienia prostego programu lojalnościowego.
Podstawowymi elementami programu lojalnościowego będą:
1. Zbliżeniowe karty klienta
2. Czytnik kart zbliżeniowych
Przygotowana kalkulacja ceny programu lojalnościowego zakłada, iż firma zainteresowana uruchomieniem programu posiada oprogramowanie udostępniające odpowiednią funkcjonalność lub rejestr klientów będzie prowadzony w narzędziu typu arkusz kalkulacyjny. Oferowany czytnik kart zbliżeniowych działa w pełni automatycznie, wyprowadzając na ekran komputera identyfikator klienta po przyłożeniu karty zbliżeniowej.
Przykładowa wycena:
1. Produkcja 1000 szt. kart zbliżeniowych z dwustronnym nadrukiem i unikalnym identyfikatorem zapisanym w pamięci karty: 1500 zł netto
2. Czytnik kart zbliżeniowych z emulacją klawiatury: 80 zł netto
Sumaryczny koszt uruchomienia programu lojalnościowego dla 1000 klientów nie przekracza 1600 zł netto.